DevChat è la rubrica di ImperialNews riguardante gli scambi di notizie e le discussioni che avvengono ogni giorno sulla chat di RSI con gli sviluppatori della CIG.


Salve Cittadini!

Benvenuti ad un nuovo episodio di DevChat, che questa volta coprirà i giorni che vanno dal 31 Luglio al 4 Agosto!

Innanzitutto è necessaria una piccola introduzione. DevChat passa al setaccio i log della chat RSI selezionando qualsiasi commento interessante fatto dagli Sviluppatori per poi raggrupparli e pubblicarli. Sebbene si cerchi ogni volta di spiegare il contesto relativo ai vari commenti, a volte questi hanno una natura troppo generale perché sia possibile farlo, ed inoltre tutte le informazioni qui contenute non dovrebbero essere prese alla lettera, ma per quello che sono: commenti. Sono interessanti, utili, ma non è detto che si tratti sempre di informazioni ufficiali al 100%.

Iniziamo!

DevChat

31 Luglio

Sebbene non diremo molto a riguardo, in quanto non è particolarmente interessante, è degno di nota il fatto che il 31 di Luglio Will Leverett abbia passato diverse ore sulla Chat aiutando a risolvere i problemi riscontrati con il Launcher / la build della versione 1.1.6 del PTU.

Test

Will Leverett sta assemblando un gruppo di giocatori di test più ‘persistente’, per fare in modo che provino delle funzionalità specifiche, si concentrino sui feedback ad esse relativi e diano una mano a far funzionare meglio il gioco e velocizzare il suo sviluppo.

Sistemi dei Componenti e dei Danni

Come al solito, si è discusso parecchio con Matt Sherman sui nuovi sistemi dei danni e dei componenti.
Con l’uscita di questi nuovi sistemi, ogni nave ed arma saranno modificate, pur conservando i propri punti di forza e le proprie debolezze. Il sistema sembra complesso, ma alla fine darà un grosso sostegno al gioco.

(3:25:14 PM) WLeverett.CIG: If we get some coordinated testing such as “Test these features today” with some reporting that’s built in a way that we can easily analyze the data, players can have a better voice in helping make the game better.
(3:26:23 PM) WLeverett.CIG: Also, I am very excited about the new Bug Issue Council which will replace the forums for reporting bugs. It’s going to be bad ass and let’s you see active bugs that others have reported that you can repro, or submit your own.

(12:24:42 PM) sladuog: WLeverett.CIG: but nobody can test any rec items…
(12:25:21 PM) WLeverett.CIG: No, you will have to fly with stock items right now for PTU. We’ll change that in the future. In the meantime, you can come Will Leverett’s PTU Navy and still help. :D

Sembra proprio che negli ultimi quattro mesi o poco più, Matt Sherman abbia lavorato ad un aggiornamento sui componenti. Aiuterà ad apportare numerose migliorie al gioco.

(1:43:35 PM) CIG Matt Sherman: Every ship/weapon/etc is getting changed as all the new components and damage system roll out.
(1:47:18 PM) CIG Matt Sherman: But everything is still going to have its strengths/weaknesses, nothing is going to be a defacto-win-ship.

(3:19:20 PM) CIG Matt Sherman: It’s so complex though, we have to break it into chunks and roll things out piece by piece, but it’s also putting more priority on some other systems that need to be built out.

(4:36:45 PM) CIG Matt Sherman: The current damage system is more hard-fixed values, but the physically based damage system in the works will be based on F=mv, though it will still have some abstraction needed for balance reasons.

Navi

Sembra inoltre che la lama della Scythe sia funzionante. Cambiate il gruppo delle armi, trattatela come se fosse un missile, e dovreste riuscire a farla funzionare.

(9:46:57 PM) CIG Matt Sherman: 4mo of component work so far, still plenty left to do. But it’s gonna be great when it’s all running live.
(9:47:41 PM) CIG Matt Sherman: But it’s causing so many needed improvements for the game. The physical size of the weapons isn’t going to be comical anymore, ballistic barrels will match the rounds they’re firing, every component will have its place. Going to be grea.t
(9:48:04 PM) CIG Matt Sherman: Just need to get a few more parts prototyped out, but we need to get the Gamescom demo in the bag before that can happen.

Ben ha detto che attualmente della Vanguard c’è soltanto il progetto preliminare, il che vuol dire che non è nel CryEngine, ma sembra che Gurmukh abbia fatto un così ottimo lavoro che la CIG potrebbe essere in grado di riutilizzare più risorse del solito. Inoltre, la Vanguard ha davvero bisogno del sistema dei danni fisici e delle modifiche delle corazzature per poter tenere fede ai punti di forza delineati in occasione della sua presentazione.

(1:48:12 PM) CIG Matt Sherman: Scythe blade should already be working if you have one to fly.
(1:49:05 PM) CIG Matt Sherman: switch to its weapon group and treat it more like a missile.

Qualche buona notizia sulla Tali: i cannoni delle torrette non saranno di dimensione 1, come invece è attualmente nella versione presente nell’hangar, e gli scudi saranno molto più potenti di quanto indicato al momento della vendita.

(6:36:31 PM) CIG Ben Lesnick: The Vanguard is a concept model right now, meaning it’s not in CryEngine at all. But Gurmukh did such a solid job we may be able to reuse more than we usually do.
(6:37:37 PM) CIG Matt Sherman: Vanguard also needs to have the internal components it’ll be using built out, plus it’d really need the upcoming physically based damage system and armor changes to really live up to its selling specs.

Errata

Ulteriori conferme del fatto che la generazione procedurale dei pianeti è ancora lontana, ma hanno anche accennato al fatto che gli incontri procedurali verranno sviluppati molto prima dei pianeti procedurali.

(7:31:07 PM) CIG Matt Sherman: I can’t speak to any sort of major overhauls, but one thing I can say about the Retaliator is more than likely, the turrent guns won’t be the piddly S1’s that are on the hangar ready version.
(7:31:17 PM) CIG Matt Sherman: And the shields are a lot more powerful than what was listed at the time of sale.

Qualche discussione sulle carriere e sui personaggi. Non ci sarà una ‘lista delle classi’ come in un MMO.

(7:39:42 PM) CIG Matt Sherman: We’ll probably have a few planets for exploring more than cities, but it’s not going to be like NMS where you can land/explore any planet you want at any time.
(7:43:14 PM) CIG Matt Sherman: Ya, procedural content isn’t really going to be major environments initially. Asteroid fields, sure, but don’t expect procedural planets for a long ways out.
(7:45:08 PM) CIG Matt Sherman: Yup, though one thing people usually discredit or don’t think of with procedural that we CAN leverage sooner is procedural encounters.

Probabilmente non potrete pilotare una nave indossando un’armatura pesante.

(4:02:04 PM) CIG Matt Sherman: Eh, right now there’s no plan for a rigid “select career” like you’d pick a class in an MMO. It’s more about what are you doing moment to moment.
(4:03:27 PM) CIG Matt Sherman: Character list, ya, but it’s still not something where each character would have some rigid profession or career assignment.

La demo del GamesCom dovrebbe essere piena di atterraggi, per cui qualcosa potrebbe andare davvero male. Inoltre, al GamesCom verranno mostrate tante cose interessanti, mentre il CitizenCon dovrebbe fornire una scaletta più dettagliata di quando usciranno determinati elementi.

(4:14:59 PM) CIG Matt Sherman: Some armor suits aren’t going to work for pilot seats, like afaik, you can’t pilot in heavy armor.

(6:31:18 PM) CIG Ben Lesnick: The demo next week is full of landings, be afraid :D

(6:34:06 PM) CIG Ben Lesnick: I think CitizenCon will get a more in-depth roadmap.

1° Agosto

Trattandosi di un Sabato, come sempre non c’è stata molta attività. Fortunatamente per loro, gli sviluppatori della CIG sono rimasti a casa a riposarsi e non è successo nulla di particolare.

2 Agosto

Domenica non è successo molto. Will Leverett ha passato un po’ di tempo online, parlando dei cambiamenti che verranno apportati a breve al sistema di segnalazione dei bug. Sembra piuttosto interessante, a prescindere da quanto spesso segnaliate i bug.

(2:00:18 PM) WLeverett.CIG: Right now, the forums are terrible for players to provide feedback, and terrible for us to read the feedback. I want to structure playtests so that you know what needs testing, and we will be rolling out a new web-based bug reporting system that is super sweet.
(2:00:59 PM) WLeverett.CIG: It’ll be a form of closed testing but you won’t get QA builds since most of those are broken lol
(2:01:48 PM) WLeverett.CIG: You will absolutely love the work that Turbulent did on the new bug reporting UI. I can’t wait to release it later this month. Going to revolutionize the way games can be tested by players.
(2:02:03 PM) WLeverett.CIG: Players will also get a chance to upvote what they think should be fixed first.
(2:02:07 PM) WLeverett.CIG: It’s pretty bad ass.
(2:13:33 PM) WLeverett.CIG: New bug reporting should be later this month. You are right, it’s currently a mess.
(2:14:39 PM) WLeverett.CIG: It’s a bit of both. In your bug report you will provide an expectation of how you expected it to work vs your experience of how it works.

3 Agosto

Neppure Lunedì è successo molto, Matt Sherman ha confermato che la Carrack possiede un minicaccia ed un rover. Attualmente il minicaccia non ha un nome: sarà definito quando inizieranno a lavorare sulla Carrack.

 

(1:48:55 PM) CIG Matt Sherman: Carrack already has a snub it’ll be able to launch.
(1:50:03 PM) CIG Matt Sherman: Ya, it’s unnamed currently, won’t really get worked on until the Carrack itself is being built out.
(1:51:10 PM) CIG Matt Sherman: Ya, there’s a rover and a snub.

4 Agosto

Martedì si è parlato un poco di più dei giorni precedenti, e quanto detto è stato piuttosto interessante.

Mani Afferranti

Innanzitutto, Calix Reneau ha parlato delle Mani Afferranti, dicendo che sono state progettate per gestire anche i giochi di carte. Il sistema non funzionerà con il Poker, ma sembra proprio che potrete lanciare le carte in giro.

(1:30:43 PM) CIG Calix Reneau: I don’t think we included it in any videos, but grabby hands was made to handle playing cards
(1:31:13 PM) CIG Calix Reneau: you could pick them up, and they get added to a fanned grip of the cards
(1:31:17 PM) CIG Calix Reneau: you could throw the cards too
(1:31:36 PM) CIG Calix Reneau: You couldn’t pick a single card out of your own fan of cards, so you couldn’t actually play poker
(1:31:42 PM) CIG Calix Reneau: but you could angrily quit pokey games.
HOTAS

Qualche notizia che potrebbe risultare interessante a chiunque sia interessato ad un HOTAS prodotto dalla Saitek: Disco Lando ha passato del tempo sulla Chat spiegando perché la CIG abbia scelto proprio la Saitek nonostante alcune lamentele dei fan. Fondamentalmente, la Saitek ha intenzione di provare qualcosa di nuovo, qualcosa che la stessa CIG vuole. L’HOTAS non sarà semplicemente un re-brand di un vecchio joystick.

 

(8:02:17 PM) Vader: could also have done CH
(8:02:24 PM) CIG Disco Lando: Nope.
(8:02:42 PM) CIG Disco Lando: What’s the last new joystick ANY of those guys put out?
(8:03:11 PM) CIG Disco Lando: They don’t seem very interested in making anything “new.”
(8:03:31 PM) CIG Disco Lando: Saitek, for whatever else you may think of them, isn’t afraid of trying new things.
(8:04:35 PM) CIG Disco Lando: These companies have to WANT to make something new.
(8:04:41 PM) CIG Disco Lando: We can’t force them to. =)
(8:05:09 PM) CIG Disco Lando: And if all they wanted to do was push out the same thing they built 20 years ago with a Star Citizen sticker on it, how would that serve anyone?
(8:06:51 PM) CIG Disco Lando: And Saitek is the only one trying to innovate, regardless of whatever else you think of them.
(8:07:02 PM) CIG Disco Lando: Everyone else is content to stick with what they have.
(8:09:49 PM) CIG Disco Lando: We’ll support everything we can. CH, TM, Saitek.
(8:10:01 PM) CIG Disco Lando: This is just one more option, is all.
(8:10:19 PM) CIG Disco Lando: And it’s a pretty cool option, if I say so myself.
(8:12:43 PM) CIG Disco Lando: I look forward to trying mine when I get it. It has some very interesting features.

Articoli originali disponibili presso ImperialNews (1, 2).