DevChat è la rubrica di ImperialNews riguardante gli scambi di notizie e le discussioni che avvengono ogni giorno sulla chat di RSI con gli sviluppatori della CIG.


Salve Cittadini!

Benvenuti ad un nuovo episodio di DevChat, che questa volta coprirà gli avvenimenti del giorno 11 Agosto!

Innanzitutto è necessaria una piccola introduzione. DevChat passa al setaccio i log della chat RSI selezionando qualsiasi commento interessante fatto dagli Sviluppatori per poi raggrupparli e pubblicarli. Sebbene si cerchi ogni volta di spiegare il contesto relativo ai vari commenti, a volte questi hanno una natura troppo generale perché sia possibile farlo, ed inoltre tutte le informazioni qui contenute non dovrebbero essere prese alla lettera, ma per quello che sono: commenti. Sono interessanti, utili, ma non è detto che si tratti sempre di informazioni ufficiali al 100%.

Iniziamo!

DevChat

16 Agosto

Il 16 non è nessuno nulla, almeno nella chat.

17 Agosto

Fortunatamente, il 17 sono successe tante cose!

Modularità

Come detto in precedenza, ‘modulare’ non vuol dire… Lego.

(12:38:12 PM) CIG Matt Sherman: Modular also doesn’t mean ships are legos, there’s still going to be limits to what modules/rooms may be available.
Punti di aggancio

Qualcuno ha postato questa immagine.

Al che Matt Sherman ha risposto che sarebbe qualcosa di impossibile in gioco, perché le torrette controllate dall’equipaggio non potranno avere le stesse dimensioni dei punti di aggancio.

Repair
(12:40:42 PM) CIG Matt Sherman: Ya, that pic will never happen in-game.
(12:40:57 PM) CIG Matt Sherman: Manned-turret sizes will not be 1:1 to hardpoint sizes.

(12:43:03 PM) CIG Matt Sherman: We have an internal design for repair, but nothing really to show/talk about until we get it to a fully working prototype.
Reliant

Hanno già previsto la realizzazione di una variante di ricerca che potrà essere utilizzata per l’esplorazione.

(12:47:09 PM) CIG Matt Sherman: There’s already plans for a more research-leaning variant of the Reliant which would be able to serve for some exploration.
HOTAS Saitek

I commenti sulla scarsa qualità produttiva della Saitek sono insensati. Il nuovo HOTAS costituirà per Saitek l’occasione perfetta per migliorare la qualità produttiva, proprio come MadCatz ha fatto con Street Fighter 4.

(12:56:07 PM) CIG Matt Sherman: I still find any anti-MadCatz/Saitek comments amusing, I just keep thinking none of the people complaining have followed how the company handled their fight-sticks when SF4 was first launching.
(12:56:53 PM) CIG Matt Sherman: When there was a big anchor-game releasing that would genuinely help compell more hardware sales, MadCatz stepped up tremendously and now is the defacto-hardware at most fighting-game events.
(12:57:29 PM) CIG Matt Sherman: Before SF4, any high-end FGC hardware was relegated to bouties, imports, and custom-built hardware for the competitive scene.
(12:57:59 PM) CIG Matt Sherman: Then, MadCatz made a hardware-parity stick that competed with the best 300-dollar imports at the 150-price range and basically dominated the market.
(12:58:55 PM) CIG Matt Sherman: @Apoc: But before SF4, MadCatz sticks were junk as well. It just takes that one major title to compell the sales and turn a new page.
VR

Matt Sherman ha parlato un po’ della realtà virtuale, in particolare dell’Oculus Rift (OR). In breve, la scelta di vendere l’OR con un controller è saggia, perché così ogni persona che lo comprerà avrà già a disposizione il controller per usi futuri.
L’Oculus Touch probabilmente non uscirà assieme all’OR, e dal canto loro dovranno anche implementare tantissimi elementi di supporto alla periferica, cosa che dovranno fare tutti gli studi di sviluppo che vorranno utilizzarlo. Per quanto riguarda la CIG, è probabile che il supporto completo all’OR arriverà solo dopo l’uscita della versione consumer finale, ma Matt non ha saputo dire altro, soprattutto in relazione al modulo FPS, dato che non è di sua compentenza.
Infine, non può pronunciarsi sul supporto a Vive [NdT: il VR della Sony] perché ancora non è stato mostrato nulla di tangibile.

(1:36:51 PM) CIG Matt Sherman: It’s smart that OR is bundling a controller with every kit actually.
(1:37:05 PM) CIG Matt Sherman: That way, they know with certainty that EVERY owner will have that device.
(1:37:17 PM) CIG Matt Sherman: It’s not marketing, it’s compatability forsight.
(1:38:22 PM) CIG Matt Sherman: The Oculus Touch devices are still in development also, iirc, they’re not going to be launching day-of with the OR.
(1:38:48 PM) CIG Matt Sherman: Plus, those things are going to involve a TON of extra support and really will only turn out well in games designed exclusively for that kind of input.
(1:39:31 PM) CIG Matt Sherman: OR-support on our end is more going to be when the final DK’s are out AFAIK, beyond that, I’m not really involved in FPS stuff, more than enough ship-work to do.
(1:39:41 PM) CIG Matt Sherman: er, not final DK’s, but final CV’s
(1:41:30 PM) CIG Matt Sherman: I’m still unsure on the Vive just because I’ve still yet to hear of or see a demo where they weren’t using the wand-system and the full walk-about input.
Navi Persistenti

Per quanto riguarda le navi persistenti, come la Bengal o la Pegasus, probabilmente per un po’ non ci saranno nuove informazioni.

(2:19:32 PM) CIG Matt Sherman: Don’t expect concrete details on the massive persistent ships for a while. There’s going to be a long, long road between them even being in-game and them being functional.
(2:22:11 PM) CIG Matt Sherman: There’s still going to be differences between ships like the Idris/Jav and the massive ships like the Bengal/Pegasus.
Dimensioni dei Componenti

Stanno ancora lavorando sulle dimensioni dei componenti, ma attualmente queste sono quattro: leggera, media, pesante e per Navi Ammiraglie. Alcune navi potranno utilizzare componenti di dimensioni differenti.

(2:26:38 PM) CIG Matt Sherman: If you’re talking component-size class, then ya, the Idris and Bengal are both going to be using Cap-size components.
(2:27:28 PM) CIG Matt Sherman: There’s only 4 component size-classes, Small/Light, Medium, Heavy/Large, and Capital./
(2:28:58 PM) CIG Matt Sherman: Some ships will have components of mixed size-classes.
Non sarà possibile sostituire una componente di dimensioni per navi ammiraglie con 64 componenti leggeri.

(2:31:35 PM) CIG Matt Sherman: Stig: There is a size-scale on the components, but you won’t have a situation where you’d replace a single Cap-size component with like 64 Light/Smalls
(2:34:45 PM) CIG Matt Sherman: There’s going to be some accomodations for some down-sizing, but not against the full size-spectrum.

Cutlass

Nuove informazioni sulla Cutlass. Non hanno ancora terminato di calibrarla, il modello attuale non è rappresentativo al 100% della versione finale, proprio come con tutte le altre navi.

(5:14:56 PM) CIG Matt Sherman: Without digging more into the Cutlass topic, there is a misconception I’ve seen way to much in the forum threads though are the number of people genuinely expecting the Cutlass to be tuned to 1v2 a bigger ship with an escort. Tjat
(5:19:45 PM) CIG Matt Sherman: Role-effectiveness is more going to be how you’ve setup your loadout and component tuning.
(5:22:07 PM) CIG Matt Sherman: Won’t give any hard-targets on performance right now, in part because the component/tuning setup is still ongoing, but also as Thadeaus mentioned, a lot will play into how acclimated a pilot/crew is running a ship.
(5:26:42 PM) CIG Matt Sherman: That’s not to say you can’t specialize the loadout in a Cutlass though.
(5:27:26 PM) CIG Matt Sherman: But again, a lot of this would still go back to things that can’t really be fully answered right now because of the on-going tuning rework, but it’s not something we’re not cognizant of while we’re designing everything.
Con la patch 1.1.5, la resistenza della nave è stata significativamente aumentata.

(5:31:58 PM) CIG Matt Sherman: Pre-1.1.5, ya, it was tissue paper, but it got ~3x health across the board in the patch.
Armi Giroscopiche

La CIG non ha alcuna intenzione di rimuovere le armi giroscopiche. Ci sono altri modi per bilanciare il gameplay, e lo continueranno a fare, ma non le elimineranno dal gioco.

(5:34:25 PM) CIG Matt Sherman: We’re not entertaining removing gimbals, we’ve never said we’re not going to keep tuning them like anything else.
(5:34:55 PM) CIG Matt Sherman: We already reduced slew rates with the patch, we’ve got more tuning hooks available, so thinking we can’t/won’t tune and balance gimbals is more a figment of mob-imagination.
Motore Quantistico

Quando il Motore Quantistico sarà quasi pronto, verrà pubblicato un articolo di design a riguardo. Inoltre, saremo in grado di utilizzarlo senza doverci per forza agganciare ad un bersaglio.

(7:44:06 PM) CIG Matt Sherman: QD will probably get a design post when it’s a more tangible, interactive thing in the live-builds. It’s still being developed and iterated on now, so a deep dive post wouldn’t be the best atm.
(7:46:14 PM) CIG Calix Reneau: as much as I love things that are terrible ideas, you obviously are able to engage quantum drive without a target
La meccanica di funzionamento del Motore Quantistico è ancora in fase di sviluppo. E’ inutile cercare di avanzare ipotesi o implicazioni di gameplay prima del tempo.

(8:15:09 PM) CIG Matt Sherman: Don’t try to much to read into those comments guys. Like I mentioned, QD mechanics are still being built out, and we’ll do a good deep dive when the system is ready, but trying to pre-empt certain gameplay implications now won’t lead anywhere.

E’ tutto per il DevChat di oggi! Grazie per la lettura, e rimanete sintonizzati per le nuove puntate di questa rubrica!

Articolo originale disponibile presso ImperialNews.